croatia rally


Auto klub „CroDakarTeam“ osnovan je 2001. godine sa samo jednim ciljem, nastupiti na Rallyju Dakar i naravno doći do kraja, u Dakar. Da bi se to postiglo trebalo je posložiti puno kockica, no temelji su postavljeni i klub već godinama uspijeva nastupati na ovom najvećem, najtežem, najspektakularnijem i najgledanijem auto-moto natjecanju u svijetu.

Prvu hrvatsku posadu na Dakar rallyju činili su začetnik ideje, vozač Zvonimir Martinčević i suvozač-navigator Marin Frčko. Prvi nastup bio je 2002. godine sa startom u malom francuskom gradiću Arrasu, s Land Roverom koji je pripremljen u vlastitoj garaži i koji je izdržao 6 etapa tj. skoro 4000 kilometara. Kvar na upravljačkom mehanizmu bio je prevelik da bi ga bez pomoći asisistentske ekipe i mehaničara sami otklonili, pa je prvi nastup završen iza Velikog Atlasa u Maroku u mjestu Quazzazate.

Dvije godine kasnije posada Martinčević-Frčko prema Dakru je krenula iz Clermont-Ferranda u Francuskoj s novim automobilom. Kratka Toyota Land Cruiser kupljena je od jedne litvanske posade i nastupila je prije toga na dvije dakarske utrke. Nastup na Dakru 2004. obilježio je događaj u 7. etapi utrke kad je posada priskočila u pomoć nastradaloj mehaničarskoj ekipi iz Nizozemske i spasila ih od najgoreg u pustinji. Za taj čin posada je nagrađena Trofejem Fair play Sportskog tjednika i SN za 2004. godinu. Na žalost u Dakar, posada je stigla s danom kašnjenja i nije uvrštena u rezultat.

2005. godine zatvorena je financijska konstrukcija. Sponzori su prepoznali događaj i nadljudske napore posade koja je te godine odlučila stići do kraja. Marinčević i Frčko te su godine nastupili u novoj Toyoti Land Cruiser u ekipi Toyote France s osiguranom asistentskom ekipom. Nakon starta u Barceloni i prijeđenih 10000 kilometara (kroz veliku pješćanu oluju) popeli su se na dakarsko postolje 16. siječnja 2005. godine. Dakar je osvojen.

Slijedeće, 2006. godine cilj je pomaknut. Težilo se završavanju Dakra i plasman u prvih 50.

Četvrti Dakar posade Martinčević-Frčko odisao je optimizmom na startu u Lisabonu. No okolnosti na stazi i jedna pješćana dina u sedmoj etapi utrke uništili su auto i optimizam ekipe u tom četvrtom nastupu.

Zvonimir Martinčević napustio je CroDakarTeam i klub je 2007. godine oformio novu rally posadu u sastavu Goran Francetić – Marin Frčko koja je te godine nastupila na utrci Svjetskog prvenstva u rallyju (WRC) na Novom Zelandu. Prva hrvatska ekipa na nastupu Svjetskog prvenstva u rallyju na južnoj zemljinoj strani. Rally je završen na 57. mjestu i s osvojenim 1. mjestom u kategoriji neprioritetnih vozača.

CroDakarTeam nije odustajao od nastupa na dakarskom rallyju, pa je nakon odgađanja Rallyja Dakar 2008. godine odlučio nastupiti na dvjema utrkama iz Dakar serije. Prvu utrku u travnju 2008. godine vozili su Daniel Šaškin i Marin Frčko u Opel Antari mađarske ekipe SalayDakarTeam. Rally se vozio u Mađarskoj i Rumunjskoj 8 dana. Posada je završila rally na 46. mjestu uz mnogo pehova. No u nekim etapama uspješno se nosila s iskusnijim ekipama i postizala plasmane oko dvadesete pozicije. U rujnu te godine na PAX rallyju u Portugalu nastupila je posada u sastavu Daniel Šaškin i Damir Bruner, te se uigravala za Dakar rally 2009.

Nakon tri godine stanke, Hrvatska je 2009. godine opet imala posadu na Rallyju Dakar, a za CroDakarTeam u Argetini i Čileu vozili su Daniel Šaškin i Damir Bruner. Vozili su Opel Antaru pripremljenu od SalayDakarTeama i uz njihovu asistentsku pomoć. Na žalost automobil nije izdržao surovu argentinsku stazu, pa su morali odustati nakon šeste etape i 3000 kilometara utrke.

Posada je zaražena dakarskim virusom i priprema se za nastupe na Dakru u slijedećih nekoliko godina.